Tuesday, 18 May 2010

~ CLIP ANAK DERHAKA ~

Saya tak menyempat nak memblog, tapi saya terbaca pasal kisah makcik ni. Insaf saya  bila teringat clip ni. Walau pun saya tak pernahlah buat camni kat mak, tapi saya rasa sedih dan rasa bersalah sangat. Kesian nyer...Kalau betullah makcik tu adalah omak kepada org yang marah-marah makcik tu, saya rasa, eloklah cepat bertaubat.

Insaflah..Seburuk mana mak kita pun, dia lah manusia yang telah menyebabkan kita berada di alam fana ini. Dialah yang melahirkan kita.  Masyaallah... Bila tengok clip tu close up, tangan makcik menggigil  ketakutan kene marah. Dah tu plak, sampai nak kene leraikan dengan polis, tak malu ke. Dah tu plak, ditinggalkan je orang tu tu..Menitik air matanya. Bila tengok clip ni, teringat kisah pakcik yang baru keluar dari hospital, tiba-tiba anak lelakinya berhentikan kereta di bus stop dan menyuruh ayahnya keluar dan jangan tinggal dengan si anak.  Apa punya manusia la macam tu. Takde perasaan ke? Bodoh betul manusia yang begini!!!Sedih saya. Insyaallah..saya takkan buat mak macam tu..Hua!!! Hua!!


SAYANGILAH IBU BAPA KITA!!

No comments:

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998