~ PETUA & KONTES CANTIKKAN RAMBUT ~


Ha..Harini saya nak bagi petua kat u olz tau. Hehehe.. Pehal plak gedik sangat ni..Korang-korang musti nakkan rambut tu cantik lembut, hitam berkilat..Tapi bukan berkilat cam letak minyak berkilo-kilo ye..Sambung lagik..Mayang..mengurai..Nak tak?..Nak tak..? Hehehe..Rambut saya taklah cantik pun tapi saya nak share petua ni yang saya dapat dari kengkawan saya yang baek hati dan rambutnya yg best cantik. Retis Umi Aida cantik rambut dengan ramaskan lendir bunga raya ke rambut. Tapi petua yang ni lain tau..He he he....Baca elok-elok!

Memula korang gi amik serai kat belakang ke, tepi umah ke. Kalo takde, pegilah beli kat pasar tani ke apa. Melambak. Dah beli ke cabut ke, cucila bersih-bersih kan. Takkan le nak rebus dengan tanah berselirat kat batang serai tu kan..:))..Pastu tumbuk-tumbuk serai tu sampai pecah-pecah sket. Kemdian, rebus serai tu dengan air hingga mendidih. Agak-agaklah air tu sepadan la dengan serainya. Dah mendidih tu, sejukkan airnya. Jangan pulak masukkan dalam peti es pulak. Jahanam peti es korang nanti. Sapukan kat kepala bila air rebusan dah sejuk. Peringatan sekali lagi..Tunggu sejuk ye baru letak kat kepala, kalo tak..masak kepala korang! Paling afdal korang ramas kat bahagian kulit kepala. jJnganlah ganas meramas tu..hehehe....Biarkan dalam 2 jam baru bilas kepala tu. Jangan lak biarkan berkurun baru nak cuci..Lain pulak yang tumbuh kat kepala tu karang..Hehehehe.. Korang kene amalkan selama seminggu. Kompem cun!
Sapa buat petua ni, pastu menjadik, bagitau saya cepat-cepat. Free lunch @ Dinner dengan syarat amik gambo rambut sebelum dan selepas. :) 3 pemenang utama terpilih dapat lunch @ Dinner dengan saya tau. Hehehehe..Sila lah masuk peraduan rambut sihat neh..:)

Comments

Popular Posts