Monday, 7 December 2009

Kemalangan KB Mall

Kemalangan di KB Mall mengejut saya. Itulah nama malang tak berbau. Ialah memang qada' dan qadar. Yang hidup mesti mati punye. Tapi persoalannya ialah macammana bangunan KB Mall boleh diluluskan. Rasanya macam tak sempurna. Apasal tak pasang besi penghadang? Kontraktor mana yang buat bangunan tu? Apa punya kontraktor la! Dek kerana kejar kuantiti tanpa memikir kualiti, inilah dapatnya. Tak pasal-pasal orang tak berdosa jadi mangsa.

Pastu plak, budak yang tolak keta tu lari pesal plak? Dah jadi macamni sanggup lagi nak menyorok? Tak kemana la pun kalo nak menyorok. G obersea pun boleh dapat carik tau tak!!

Innanillahiwainnailaihirojiunnn..Moga roh mangsa kemalangan KB Mall ini dicucuri rahmatNYA. Amin!!...

Tiba-tiba ah kak serius hokkay!!

Credit to PAK JANGGUT

2 comments:

  1. masa saz tengok berita pasal ni, dia marah dekat arkitek yg buat bangunan tu pasal wall semua simen, tadek kongkrit... tu pasal yang jadik tak selamat bila kena rempuhan kuat mcm ni.. kesian dekat manusia 2 orang yg tak berdosa tu... :(

    ReplyDelete
  2. Itulah..Marah gilers masa dengar berita tu..Neweys..Tq ye visit blog Ai..:)

    ReplyDelete

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998