Pesanan Jaga Kain Sendiri

Minggu ni saya kerja cuma 3 hari. Kenapa 3 hari? Sebab jumaat kan Xmas. Senin saya diarah M.C. Ouhhhh..Case saya kene refer to hospital. Ya Allah..moga saya menjadi seorang yang tabah dan saya sangat redha dengan ujian-NYA.

Few days ago, blog MP www.alejandra.multiply.com saya dikunjungi oleh buddy online yang saya kenal hanya namanya melalui kawan baik saya. Buddy online ni ada history dengan kawan saya tapi too personel untuk saya ceritakan disini. Yang buat saya geram ialah komen yang dibuat oleh buddy online ni agak kurang ajor. (Anyway, saya dah deleted komen yang kurang ajor dan emosional tu) Mengaibkan orang dan secara tak langsung membuka pekung sendiri. Ini pesanan untuk itu makhluk.

'Apa punya manusia la ko ni. Komen dan mengaibkan orang tak tentu hala. Walaupun perkara yang ko komen takde berkaitan dengan saya, tetapi picture dalam blog tu saya yang letak. Makhluk yang ko komen adalah kawan baik saya. Ko hengat saya tatau ke apa situasinya yang terjadi ke? Tinggal lagi saya malas nak masuk campur sebab saya tak kose! Hokkay!! Blog MP saya tu beribu orang visit everyday, ingat takdak orang baca ke hapa? Ko tak malu ke tunjuk kelemahan ko sendiri. Apa bodoh tak bijaknye ko ni? Ko tak guna akal ke? Lemas betul saya dengan perangai ko ni. Jaga umah tangga ko tu baik-baik sudahlah. Jangan nak menjaja cerita. Tak cukup ko havoc satu kampung, ko nak havoc kat tenet jugak? Ko tak malu ke hapa? Muhasabah diri la beb...Ingat pesan saya ni. Jaga laki ngan anak ko tu. Jangan sebok jaga tepi kain orang. Allah maha mengetahui.!! INGAT PESANAN SAYA NI SAMPAI MATI!'



Comments

Popular Posts