Wednesday, 23 December 2009

Pesanan Jaga Kain Sendiri

Minggu ni saya kerja cuma 3 hari. Kenapa 3 hari? Sebab jumaat kan Xmas. Senin saya diarah M.C. Ouhhhh..Case saya kene refer to hospital. Ya Allah..moga saya menjadi seorang yang tabah dan saya sangat redha dengan ujian-NYA.

Few days ago, blog MP www.alejandra.multiply.com saya dikunjungi oleh buddy online yang saya kenal hanya namanya melalui kawan baik saya. Buddy online ni ada history dengan kawan saya tapi too personel untuk saya ceritakan disini. Yang buat saya geram ialah komen yang dibuat oleh buddy online ni agak kurang ajor. (Anyway, saya dah deleted komen yang kurang ajor dan emosional tu) Mengaibkan orang dan secara tak langsung membuka pekung sendiri. Ini pesanan untuk itu makhluk.

'Apa punya manusia la ko ni. Komen dan mengaibkan orang tak tentu hala. Walaupun perkara yang ko komen takde berkaitan dengan saya, tetapi picture dalam blog tu saya yang letak. Makhluk yang ko komen adalah kawan baik saya. Ko hengat saya tatau ke apa situasinya yang terjadi ke? Tinggal lagi saya malas nak masuk campur sebab saya tak kose! Hokkay!! Blog MP saya tu beribu orang visit everyday, ingat takdak orang baca ke hapa? Ko tak malu ke tunjuk kelemahan ko sendiri. Apa bodoh tak bijaknye ko ni? Ko tak guna akal ke? Lemas betul saya dengan perangai ko ni. Jaga umah tangga ko tu baik-baik sudahlah. Jangan nak menjaja cerita. Tak cukup ko havoc satu kampung, ko nak havoc kat tenet jugak? Ko tak malu ke hapa? Muhasabah diri la beb...Ingat pesan saya ni. Jaga laki ngan anak ko tu. Jangan sebok jaga tepi kain orang. Allah maha mengetahui.!! INGAT PESANAN SAYA NI SAMPAI MATI!'



No comments:

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998