~ SINOPSIS ROBIN HOOD 2010 ~

Macam xpress kan review pilem. Saya bukan apa..Saya takut terlupa jalan dan watak cerita. Tu pasal ERL je saya membelog malam ni. Heheheh..Okeh! Last nite 28.105.2010 (Friday) @ Wesak Day saya menonton Robin Hood 2010 sejurus makan di Bagan Lalang. Gile meroyan ke apa pun saya tak tau. Awal pagi terus ke Shah Alam, then balik terus ke  Jusco Cheras Selatan tonton Prince of Persia. Balik rumah jap then makan kat Bagan Lalang dan straight away ke Mines lagi menonton Robin Hood 2010. Ada apa dengan Robin Hood? Mari...

Robin Hood sebenarnya menceritakan kisah permulaan bagaimana Robin Longstride menjadi ‘Robin Hood‘. Dimana Robin Longstride yang menyamar sebagai Robert of Locksley (salah seorang pahlawan Raja England) telah diistiharkan sebagai ‘pelarian’ oleh Raja John yang tidak puas hati dengan perjuangan beliau yang cuba menegakkan keadilan dan menumpaskan kekejaman pemerintahan Raja England (Raja John) pada ketika itu. Ringkaskan sinopsisnya..
Tetapi dalam muvi ini ada yang betul-betul menyentuh hati saya. Sangat terkesan di hati saya.
Rise and Rise Again~ Until the Lambs become Lions‘~

Comments

Popular Posts