Thursday, 26 August 2010

Apa Cerita Raya Korang?

Ni syawal Ramadhan yang ke 16 1431H kan? U olz mesti sekarang ni tengah bz siapkan baju-baju baru untuk anak-anak, suami/isteri dan diri sendiri kan? Mesti tengah bz gak menghias rumah bagi menghelip lip lap lip lap kan. Ada yang tukar langsir baru, perabot baru, renovate rumah lah..extend lagi rumah kasik luas seluas padang bola ke..hahahah...Tema apa tahun ni memasing? huhuhuhu...
Saya pun serba baru tau..Bukak blog saya nampak tak layout baru kan?? Ha..Tu la sempena nak raya ni..Blog pun dapat baju baru. Bukan orang je dapat baju tau. Tuan punya blog? Aduh!! Tak taulah ada baju baru @ tak. Sempena ramadhan ke 16 ni, saya pun ada nak tag-tag la macam kebiasaan saya buat setiap kali raya (raya sebelumnya saya tag kat blog lama www.alejandraamante.multiply.com). So sesapa yang baca blog saya ni, tak kira la..sila la menjawab jugak ye...Tak kira la silent reader ke hapa. Orait???

Warna Tema Saya?
- Tak pikir lagek!

Ranking 3 jenis kuih kegemaran raya saya!
1. Tart Nenas
2. Semperit
3. Popia comel


Makanan kegemaran raya saya!
1. Nasi impit daun pisang kuah kacang
2. Pecal - Org jawa tau la
3. Ketupat + rendang + ayam masak merah
3. Soto complete wif pegedil


Berapa helai baju raya saya?
- Standard 3 tapi tahun ni tak tau lah ada @ tak..huhuhu


Berapa pasang kasut raya saya?
- Standard 2 pasang tapi tahun ni tak tau lah ada @ tak..huhuhu


Berapa buah hand bag raya saya?
- Tak beli lah!


Berapa peruntukan duit raya tahun ni?
- Tengah kira bajet!


Berapa hari amik cuti raya?
- Biasa seminggu tapi tahun ni takde cuti langsung!!!


Berapa perabih untuk mercun?
- Biasa dalam 200 tapi tahun ni tak membakar duit langsung!


Berapa perabih untuk kuih raya?
- Biasa 300


Nota kaki : Pn. Adila wajib jawab..hehehhe..Tantek tak umah baru saya??? tehehehe

1 comment:

  1. ahak... kena jawab????? Huaaaaa... ok ok buleeehhhhh

    ReplyDelete

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998