Makcik Warded Syawal ke 14 Tahun 1431H

Semalam saya cuti lagi..yayayayay!!! Apahal ko jah!! Asyik cuti jew. Tak puas lagik ke cuti raya? Opss!! Cuti raya cuti jumaat, sambtu dan ahad.Senin dah bertenggek kat opis sengsorang ye. Harap maklum!!!

Semalam saya cuti sebab saya mengantuk gaban. Mate saya ni punyalah berat nak bukak. Kepala sedar dah pagi, cuba bukak mate dengan sedaya upaya tapi tak boleh bukak jugak...Sudahnya mengambil keputusan off semalam. Hahahah..Bukan apa, ni kes tido jam 5.00 pagi. Kalo sesapa yang baca ni mesti kompem kutuk kaw-kaw. Gatal-gatal tido lambat kol 5.00 pagi ape hal? Kenapa tido kol 5.00 pagi kalo dah nampak jam kol 5.00..Takyah tido terus..Masuk keje terus ke...Weh!!! Kalo g keje gak dengan mate yang takleh nak bukak, kompem kat bilik saya off lampu, lock pintu dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...Wah!! Ini betul namanya makan gaji bute!! Apa hukumnya?? Hehehe.....Apehal ko jah melalut sengsorang ni...

Well..Wah!! bajet speking omputih..:)..Malam semalam makcik (future in law..insyaallah..) warded 4.00 am. Pergh!! Ingat tak story saya yang tersangkut tak habis lagi tu? Tempohari makcik dah keluar 2 month before puasa, 1st day raya warded 4 hours dan last nite warded lagi. This time doc pulak cakap lebih lama dari yang mula-mula. Untuk permulaan ni, doc detect injap jantung bocor dek jangkitan kuman. Aduh!!! Makcik dah 2 minggu demam non stop. 2 - 3 hari demam Pak Incek dah ajak ke hospital. Takut ada benda lain yang jadi nanti. Tapi biasalah..Orang tua. Bukan suka dengan hospital. Siap gaduh-gaduh majuk-majuk takmo ke hospital. Saya biarkan je walau kadang-kadang bila saya datang melawat makcik, dia akan mengadu Pak Incek nak bawa ke hospital. 

At the end Pak Incek paksa makcik pergi ke hospital. Itu pun selepas Pak Incek bermuka sangat serius dan minta saya pujuk makcik. Nasib baik makcik termakan pujuk rayu godaan saya. Owh!! Itu untuk kebaikkannya ye. Jam 11.00 ke hospital. Saya datang ke hospital jam 11.30 dengan mata layu-layu. Sebab masa tu saya tengah syok layan bantal dan selimut baru..tsk tsk tsk...Ding dong!! X ray, scan dan macam-macam..at the end, jam 4.15 am makcik warded..Kepala saya dah mengong jek rasanya..4.30 am saya terus cabut balik. Tengok jam baru je tunjuk kol 5.00 am. Dapat tidor sejam pun ok la. Gigih saya set jam meja, jam enpon tahap maksimum...Tapi.........zzzzzzzzzzzzzzzzzzz juga adalah terbeakkkkkkkkkkkkkk ...Huhuhuhu..

Lebih kurang jam 11.30 pagi, saya muncul di wad 7A katil 8 dengan tersengih-sengih..' Ko tak keje harini?...' 'Tak makcik..saya mengantuk..' Pastu saya terus tazkirah makcik pentingkan 'pantang makan' kalau nak terus sihat..Wakakakakkaka....Harap makcik cepat sembuh walau doc dah bagi hint kat saya berapa lama dia harus berada di hospital.

Comments

Popular Posts