Tuesday, 19 October 2010

Tips: Elak Mengantuk

Saya taknak lah buat tutorial lagi. Tutorial yang dah saya prepare siap akan autopublish. Sila biarkan ye..ngeh ngeh!!
Pagi ni mak saya bekalkan nasi lemak untuk saya. Mak punya nasik lemak kompem AI sedapnya..Mak siap tambah ayam masak merah kat nasik lemak saya tu. 
Kredit Cik Gugel

Saya tulis entri selepas 30 minit saya makan nasik lemak mak. Tapi saya jadi macam blur nak tulis entri sebab...Saya rasa macam mengantuk gilozz. 

Kredit Cik gugel


Apa hal? Makkkkkkkkkkkkkkk..Banyak ke mak letak santan kat nasik ? Macam sedap je saya makan tadi.... Nasik lemak mak memang best. Ke saya kekurangan oksigen kat otak ? Malam tadi tak tido lambat pun. 

Kredit Cik gugel gak!
Cita-cita nak marking paper pun tinggal cita-cita je. Hahahah..Lepas makan mangga terus rasa macam best nak tido. Hahahhaha...Slurpp!!! Saya memang hantu mangga tau. Sila jaga-jaga ye semua hantu mangga. Kompem saya makan kalau saya jumpa..Hahah..


Hehe..pinjam ye cik gugel

Apa ko merapu labuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Memula pasal nasik lemak terus merepek pasal hantu mangga.Ada Tips mengelak mengantuk tak? Ni yang saya jumpa dan saya belajar.

1. Kunyah gula-gula getah (chewing gum), err.. bahaya gak kalau terlampau mengantuk, tertido dan chewing gum dlm mulot, takut tercekik. ngeh.

2. Minum air masak. otak kita ni 80% air. kita rasa ngantuk sebab oksigen kurang ke otak, walaupun hidung kita tak berhenti henti bernafas. bila minum air, bendalir badan kembali seimbang. ini akan mengurangkan rasa mengantuk.

3. Basuh Muka.

4. Urut bahu dan belakang. Kire buat gerakan supaya badan kita tak lemau...

Tapi cara saya yang paling saya suka dan kadang-kadang terpaksa saya buat..hehehe..Tutup dan kunci pintu bilik, padam lampu bilik, bentang toto pastu zzz....pastikan jangan buat aktiviti ni kol 9 pagi. nak kene balun?? hahaha....




Sapa ada tips elak mengantuk lagi? Kita kongsi.

No comments:

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998