Sambung Beraya 2011 Last Week

Weken last week, sambung beraya gak..Ada open house kat Rinching. Rumah kawn mak abah saya. Makanan memang mabeles. Ada laksa, rendang, lonting kuah kacang dan lodeh, ada sate, ada pecal dan kuih. Semuanya memang sedaplah! Dari Rinching terus straight away ke port klang rumah besan mak saya (MIL adik saya Yan..Besan 1)..Adik-adik saya semua dah berkumpul di sana.. Lepas makan-makan, semua kitaorg terus balik sebab perancangan after maghrib nak ke rumah atuk sedara yg tak jauh dari rumah mak. 


Rumah MIL adik saya Yan (tudung biru turqiose)


My niece yg tak sudah2 nak sentap. Ade aku kesah? hahah


Awat songkok abah gitu?


Budak kecik ni kemain lagiii



Apa yg serupe?? haha
Rupanya lepas maghrib, besan mak yg kami datang beraya petang tu, otw datang rumah kami. Ha..Terbantut la hasrat nak pergi lepas maghrib. So, masaklah sedikit untuk jamu tetamu. Tup tap tup, jam dah tunjuk angka 11.00 mlm, tetamu pun masih tak berganjak. Kebetulan hujan dan angin kuat gile. Apa lagi, saya sound en. asben balik rumah. Dan adik-adik saya yang lain pun balik kerumah masing-masin.. Hahahaha...Tak jadik lagi plan..Itulah, kita merancang..Allah yang tentukan. Kebetulan pulak saya perlu balik awal untuk kemaskan MIL saya di rumah.

Sebabkan perancangan yg tak menjadi tu, saya plan dengan seme adik2 next day ke Rembau. Rumah pakcik saya dan kami bertolak jam 4.30 petang..Sebelum tu dah roger awal-awal nak mee udang! Hahahah..Gila ko cik jah..Ni pergi beraya ke pergi mentekedarah..Hahahha..Tapi my aunty yg saya panggil Kak Ain saaaangat sporting. Dia masak jek apa permintaan we all..Selalunya kalau dia bertandang ke rumah kami, permintaan dia tak kami hampakan..Hahahahha... Dari rembau after solat maghrib dan sampai di kajang jam 9.30 malam. Otw ke Rembau, highway menghala ke KL punyalah sesak terok. So, kami ambil LEKAS highway untuk balik ke kajang bagi mengelakkan jam. Lenggang tapi agak jauh sedikit..
Budak ni mmg gile bergambar..hahah
3 beradik. Kakak dan twin

Masa ni memasing tgh tgk album nikah saya..huhu
Habis la mee udang tuu
Baba zarif ~ huhu
 Perhentian terakhir adalah rumah atuk sedara yg dok tak jauh dari rumah mak saya. See...Perancangan 10 kali nakmenyinggah tapi tak menjadi. Terjah terus, alhamdulillah dapat beraya. Merancanglah kita walau bagaimana cara tp sekiranya Allah tak approve lagi, kompem perancangan tak berjaya...

Comments

Popular Posts