Orang Bangang Kencing Merata-Rata

Apa perasaan korang bila nampak orang berhenti tepi jalan, tepi longkang dan sengan selambanya kencing?? Selalu kan kita nampak scene macam tu kan. Selalunya kita nampak lelaki bangsa cina, india dan ada jugak sesekali bangsa melayu yang langsung tak segan silu. Aish! Saya tak faham langsung. Kot ye pun dah nak terkencing, berhentilah di Shell/Petronas/BHP/RnR dan R&R. Pengotor sungguh kencing tepi jalan, lepas kencing selamba jek tak cuci tangan. Then pegang kereta, stereng kereta. Mungkin lepas tu berhenti di R&R untuk withdrew duit, kemudian beli macam-macam di kedai-kedai kat R&R. Teruskan perjalanan lagi, lalu tol, serahkan duit kat petugas tol dan seterusnya, seterusnya dan seterusnya. Bayangkan, dengan tangan yang tak bercuci tu, dengan bakteria ke apa jenis kuman lagi dah merebak dari satu tempat ke satu tempat dan berjuta-juta orang jugak yang akan menyentuh tempat dan barang yg sama. Geli tak??? Bak kata remaja  sekarang, geli 'dowh'... 

Perkara menggelikan ni terjadi didepan mata saya last week ketika berjalan di sidebazaar walk Batu Feringgi. Sambil menunggu Pak Incek Park kereta, saya bergerak dulu ke bazaar. Baru melangkah, tiba-tiba ada satu family berbangsa cina berjalan ke arah saya. Kebetulan saya menunggu Pak Incek parking kereta di ruang pejalan kaki dan di ruang pejalan kaki tu ada macam longkang bentuk 4 segi yang bertutup tidak rapat dan berlubang kecil pada penutupnya.
Lebih kurang macamni, tapi penutup tu dari besi
 Bila family tu berkumpul di ruang tersebut, saya terpaksa ketepi sedikit dan terperanjat saya bila anak lelakinya yg umurnya lebih kurang 10 tahun tiba-tiba kencing mengarahkan ke lubang longkang sambil berdiri. Tentunya pancutannya tidak tepat dan habis memercik sekeliling. Geli!! Saya menjerit 'hey!!!!' sebab terkejut tak sangka ada orang sebodoh itu! Kencing dikhalayak ramai dan air kencingnya terpercik kesana-sini. Dan yang buat saya tambah panas hati ialah kebangangan si ayah yang bersetuju dan menyuruh anaknya kencing di situ. 

Elok sahaja Pak Incek sampai, saya terus bercakap dengan Pak Incek dengan kuat, betapa bodohnya orang ni takde kesedaran sivik. Saya tak pasti bangsa tu faham atau tidak apa yang saya cakap tapi saya yakin suara saya kuat dan bahasa badan menunjukkan saya geli!! Sempat lagi saya menggeleng kepala dan menjeling bila si ayah, ibu dan anak memandang ke arah saya yang sedang membebel dengan pak incek. Bangsa ni pengotor kan!! Bodoh piang...

Satu lagi kes waktu saya ke toilet lepas turun dari bukit bendera. Saya perasan ah so kencing di longkang depan mangkuk tandas. Eiiiii!!! Bayangkan air kencing tu mengalir dari toilet ke toilet lain. Apa masalahnya yang taknak kencing di mangkuk tandas tu pun tak taulah. Kot ye kotor pun, flushlah, lepas tu boleh jek guna toilet bowl tu kan. Sebab mende macam ni, saya jadi macam geli dan benci sedikit la dengan bangsa ni..Maaflah!!

Comments

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

Popular Posts