Adik Anis Dilanggar Oleh Cikgu Sendiri

Budak Form 1 layak kita panggil kanak-kanak atau remaja eik? Kepala dah tepu ni nak mengklasifikasikan. 


Apa pun saya nak ajak pembaca blog saya ni untuk sama-sama berdoa pada mangsa kemalangan adik anis berumur 13 tahun. Adik Anis dilanggar oleh cikgunya sendiri pada jam 7 lebih pagi semalam ketika sedang berlari merentas desa. Dipercayai cikgu yang melanggarnya sedang SIBUK BERTELEFON @ BERSMS ketika memandu kereta. Kejadian berlaku di Langkap, Perak. Adik anis masih tidak sedarkan diri dan sekarang telah dibawa ke Hospital Ipoh. Khabar yang saya terima semalam adik Anis mengalami kecederaan rusuk patah 3, 2 bahagian retak, tulang pipi retak dan jari kaki yang paling kecil patah. Khabar yang diterima hari ini pulak ada pendarahan dalaman dan perlu pembedahan. Manakala kawan kepada adik anis hanya mengalami patah tulang punggung. Adik Anis adalah anak kepada kawan BFF saya dan kawan FB saya.

See, betapa bahayanya bersms/berBBM/bertelefon ketika sedang memandu. Saya tak mampu bayangkan ketika perlanggaran berlaku. Ngeri sangat rasanya. Semoga ahli keluarga adik Anis tabah menghadapi ujian ini dan marilah kita sama-sama berdoa ke hadrat Allah S.W.T semoga penderitaan adik Anis ini diringankan. Amin.. 

Comments

  1. sebab tu saya agak berat nak izinkan anak saya merentas desa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

Popular Posts