Kita Bergembira Dengan Project Awesome!

Pernah tak kita rasa kurang keyakinan diri? Malu? Segan? Rendah diri? Mesti ada. Ramai jugak yang berperasaan macamtu termasuklah diri saya. Sebab tu entri ni wujud sebab nak mengajak follower dan visitor blog saya ni untuk menyertai satu project yang sangat awesome. Project apa tu? 

PROJECT AWESOME!

Project ni tercetus dari idea dan usaha rakan cyber yg saya kenali melalui BFF saya di Twitter. Dalam sekejapan sahaja, project ini mendapat sambutan hangat. 

Caranya? Mudah! Senang! Awesome!
(copy paste dari owner 

Project Awesome! - What is it? / Apa Itu Project Awesome?

Project Awesome! is a project where I will collect photos of people holding a piece of paper with "I'm Awesome!" written on it and turn them into a large collage. The collage will be posted here in the blog. 


Project Awesome adalah satu projek di mana gambar-gambar peserta projek ini akan dikumpulkan menjadi satu kolaj besar dan akan dipaparkan di blog ini. Peserta haruslah memegang sehelai kertas yang tertulis "I'm Awesome!" di atasnya.

Awesome! Why 'Project Awesome!'? / Kenapa Project Awesome?

Project Awesome is designated for unity and self esteem. We always look at other people and wish we could be them and in the same time it was our own self that we keep forgetting. We forget that we are awesome in our own way, never mind what other people say. So why not we make a still memory out of it? Why not be confident in ourselves and shout it out loud, "I'm Awesome!"?

Project Awesome adalah untuk perpaduan dan menambahkan rasa keyakinan diri. Kita selalu melihat kepada orang lain dan berharap agar kita menjadi seperti mereka, dan tanpa kita sedari kita telah melupakan diri kita sendiri. Kita lupa yang kita juga Awesome dalam gaya dan cara kita sendiri tanpa. Tak kisahlah apa pun orang kata kan? Jadi mengapa tidak kita yakin pada diri sendiri dan kata pada mereka, "I'm Awesome!"?




Sure! Who Can Participate? / Cantik! Siapa Boleh Masuk?

ALL OF YOU! This project is profit free and my intention is to collect as many photos as possible and form them into a collage in which I will show to the world that these people are the ones who know just how awesome they are. Anybody with a camera and internet connection can participate :D


SEMUA PUN BOLEH! Projek ini adalah percuma dan bukan untuk wang ringgit. Tujuannya adalah untuk mengumpulkan seberapa banyak gambar untuk kita tunjukkan kepada dunia mereka-mereka yang yakin kepada diri sendiri dan percaya kepada harga diri masing-masing dan berani berkata kepada dunia, "I'm Awesome!". Asalkan ada kamera dan liputan internet, anda layak!
Alright! So What Do We Do? / Terbaik! So Apa Nak Buat Ni?

Simple! First, write "I'm Awesome!" on a piece of paper, take a picture of yourself and send it to me! You can either:- 

1. Email me at nazmizaidi [at] yahoo [dot] com
2. Twitpic them and mention me, @M_Jacksparrow in Twitter
3. Tag me in your picture in Facebook
 Take the best picture you can! Be creative! Be decorative! Be happy! Be awesome! This is the best thing - You can send me as many pictures as you want! 


Senang saja! Tulis "I'm Aweesome!" atas kertas kosong, pegang dan ambil gambar sendiri, dan hantar pada saya! Cara menghantar adalah melalui salah satu cara berikut: 

1. Emel ke nazmizaidi [at] yahoo [dot] com
2. Twitpic dan mensi nama saya, @M_Jacksparrow di Twitter
3. Tag saya pada gambar tersebut di Facebook 
Ambil gambar secantik dan sekreatif mana yang anda mau! Tunjuk yang anda sememangnya awesome! Dan ada lagi - anda boleh hantar seberapa banyak gambar yang anda suka!

Awesome kan??

Kredit to www.mightyjacksparrow.com



Comments

Popular Posts