Monday, 26 March 2012

Hormat Pesakit Lain

Kalau kene menginap di hospital itu dipanggal pesakit atau penjaga pesakit
Dah nama hospital ramai lah pesakitnya dan macam-macam karenahnya

Salah satu ialah bising mcm tapak pasar malam
Kalau pun nak mengumpat hormatla katil bersebelahan kita.
Kalau nak berborak pun kita kene lah kawal suara
Kalau nak bercakap pun biarlah berkawal nadanya..
Janganlah sampai menganggu pesakit lain..
Pesakit lain pun ada emosinya sendiri..
Kalau bercakap 5 batu boleh dengar, pesakit lain pun boleh angin..Kot time tu dia nak tido? 
Cakaplah dengan sederhana dan perlahan..

Posting ni sebab jiran katil sebelah abah langsung tak reti hormat orang. Bercakap laki bini macam dekat pasar malam. 
Ditambah lagi anak kecil berumur 7 tahun yang menjerit-jerit kesana sini tanpa ditegur oleh mak bapaknya.
Sudahnya pesakit lain menyampah dan mengadu pada nurse 'bising'!
Sekali dua kali tiga kali dah batuk sampai nak keluar anak tekak bagi hints, buat bodoh je bercakap macam kat pasar malam.
Semalam serombongan anak beranak datang pun berlawan-lawan cakap sampai ditegur nurse. Pun boleh buat bodoooo..Apa punya manusia macam ni daa...

Segelintir saya perhatikan, tetamu yg datang mengerumun pesakit bercakap dengan tak mengendahkan pesakit lain.
Entah pesakit lain nak tido ke apa ke..terganggu perasaan !!





No comments:

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998