Al-Fatihah Buat Adindaku

Al-fatihah kepada adindaku Allayarham Zulfadzli Hafiz. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin Ya Rabbal Alamin..

Semalam saya dan suami sempat ke kubur adik dan bersihkan apa yang patut dan menanam batu nesan menggantikan batu tanda yang dah usang. Turut sama datang adik di Putrajaya dan Mak Abah. Dah 14 tahun dia pergi dan kalau ada umurnya 24 tahun. Dah jadi anak bujang. Entah macammana la rupanya.

Tatkala suami membacakan doa, dan diaminkan kami beramai², tiba² aku rasa sayu sangat. Rasa ada air hangat mengalir di mata ni. Untunglah saya pegang si kecik Zarif, macam boleh cover² sikit perasaan tu. Memang 3-4 bulan kebelakangan ni saya rasa maca rindu sangat dengan dia. Dia hadir dalam mimpi saya tapi tak jelas wajahnya. Yang saya boleh ingat dia memakai pakaian putih dan berserban, sambil tersenyum tanpa bercakap apa pun. Entri perwatakan arwah pernah saya tulis sebelum ini.

Al-fatihah. Insyaallah kita akan berjumpa nanti di SANA. 





Comments

Popular Posts