Mad Market

Cuba mengabaikan untuk posting edisi lali ni, tapi tangan ni maha gatal. Haish!! Tak boleh jadik. Selagi tak selesaikan, selagi tu tak boleh buat kerja. *ni yang aku malas post guna i-pon ni, typing error selalu. Mohon keiped besar sikit utk i-pon 6 nanti *

Mesti korang tengok Mad Market kan? Ala yg host by Haniz Zalikha tu la..ala model cantik anak Puan Nani Rostam tukang masak hebak tu. Tak kenal lagi? Main jauh² kalau tak kenal lagi. Penat terangkan ni tau.

Soalan ambo



Jawapan dio

Maaf kan saya yang kurang pengetahuan agama ini ya. Rancangan Mad Market minggu lepas paparkan host kita makan Pai Tee dan menerai Popiah hebak di Singapura yang disediakan oleh ah-so. Hebak jugak host kita tu menyediakan popiah dengan ratakan bancuhan atas pan panas tak hingat dengan tapak tangan. Korang mampoo??? Bukan calang orang boleh buat tu kalau ilmu kurang didada. Mau terbakor tapak tangan. Kene buat surgeri tak pasal² nanti.  Harap ampunkan saya kalau mata ku ini kelabu.

Itu hanya paparan yang boleh menipu mata penonton yang naive seperti saya ni. Saya nak bersangka baik, manalah tahu host kita beli perkakas baru atau samak perkakas penyediaan makanan, sediakan semua bancuhan tepung dan masaknya sendiri baru menikmatinya kan. Saja tayang makan kat kedai ah-so tu je.Yelah.. Walau pun intinya sayur-sayuran segar tapi andainya terhasil dari tangan dan perkakas orang bukan muslim haruslah diambil kira. Betul tak? Saya pasti host dan seluruh krew Mad Market ambil berat hal ini.

Saya follow blog anak beranak ni tau. :)

Comments

  1. apa hal kau ni? pasal makan je pun nak kecoh. dah nama vegetarian kan? Nampak sgt kekampungan u

    ReplyDelete

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

Popular Posts