Wednesday, 22 May 2013

Saya Adalah Seorang Insan Yang Mulia

Email yang kerap saya terima.


Selalu sangat mailbox saya dipenuhi dengan email mengarut seperti ni. Menyampah pulak saya. Macam-macam cara perangai nak menipu sebab malas bekerja. Pastu fefeling nak kaya cepat!

Nak tengok lebih jelas?

I

I

I

I

I

I

I

I

I

Inilah isi kandungannya


Assalammuailaikum,

Saya adalah seorang insan yang mulia yang tidak dikenali tetapi saya hendak mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk mengendalikan sebidang hartanah saya untuk didermakan kepada persatuan Barah Malaysia.

Saya baru diberitahu yang saya menghidap penyakit barah tahap terakhir yang tidak ada harapan untuk hidup di dunia ini.Saya menyesal kerana tidak membuat perubatan bila mula mengetahui tentang penyakit barah saya.Saya harap Allah akan memaafkan saya kerana tidak meminta pertolongan sebelum ini.

Saya tidak ada rezeki untuk menimang cahaya mata kerana saya terlalu menumpukan perhatian saya kepada kerjaya saya.Oleh itu,saya mempunyai sebidang hartanah yang saya hendak menderma kepada Persatuan Barah Malaysia untuk kebajikan dan menolong orang-orang yang menghidap penyakit seperti saya dan menguruskan program dan perubatan untuk pesakit barah.

Masa untuk saya hidup sangat singkat dan saya tidak mempunyai masa untuk mambuat kajian tentang penyakit saya dan saya memerlukan seseorng yang boleh menguruskan hasrat saya yang terakhir sebelum saya menghembuskan nafas yang terakhir.Saya meletakkan harapan dan kepercayaan kepada anda untuk menguruskan kewangan saya untuk didermakan kepada persatuan yang lain yang memerlukan bantuan juga.Ini juga adalah permintaan arwah suami saya sebelum dia meninggal dunia dan saya tidak ada hasrat untuk meninggalkan harta-harta saya kepada kerajaan kerana duit tersebut akan dipergunakan oleh orang orang politik dan ini tidak menghasilkan apa-apa kebaikan dan saya tidak diberikan pahala di dunia akhirat.

Saya sangat mengharapkan duit yang didermakan sebanyak Dua juta sterling pound digunakan dengan tujuan baik daripada saya.

Bila anda menerima email ini,sila hubungi dan memberi informasi anda kepada peguam saya untuk arahan selanjutnya.

Saya mengucapkan terima kasih terlebih dahulu kerana saya hanya mempunyai masa yang singkat dan tidak dapat mengenali anda terlebih dahulu.

Yang Benar

Pn. Norma Syallieyana Binti Nor Najib
From: Malaysia

Saya adalah seorang insan yang mulia yang tidak dikenali tetapi saya hendak mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk mengendalikan sebidang hartanah saya untuk didermakan kepada persatuan Barah Malaysia.

Perkataan yang saya underline dan bold kan tu jugak dah buat saya muntah!! Please la..Adoiiii!! Ni malas nak kerja ke apa ni?


2 comments:

  1. haha baru terima benda sama .. 2 juta sterling pound =D

    ReplyDelete
  2. sy pun terima email ini 2 juta sterling pound, kesian ada barah tahap terakhir, saya seorang yg prihatin jadi saya rekomen Pn Norma cepat bertindak dgn mengamalkan Terapi Homa.

    ______________________________________
    Saya tidak mengenali Puan Norma dan saya tidak biasa memberikan maklumat peribadi saya kepada sebarangan orang yang saya tidak kenali, terdapat banyak jenayah cyber di dunia internet ini.

    Keprihatinan saya mengenai barah tahap terakhir Pn. Norma itu saya boleh rekomen Pn. Norma kepada rawatan alternatif yang dikenali sebagai Homa Therapy, Pn Norma boleh memahaminya dgn klik pautan ini http://homatherapy.org pesakit AIDS dan Barah (cancer) pun boleh sembuh dgn mengamalkan Terapi Homa. Pn. Norma tidak perlu mengkaji Terapi Homa ini ada banyak testimoni pesakit yang sudah sembuh. Pn. Norma cuma perlu beli barangan yang diperlukan utk mengamalkan terapi Homa. Selepas Pn. Norma sembuh dengan mengamalkan terapi Homa, Pn. Norma boleh menyumbangkan wang kepada kumpulan Terapi Homa untuk menyebarkan pengetahuan ini kepada pesakit-pesakit lain yang memerlukannya.

    Pn. Norma harus cepat bertindak kalau Pn. Norma ingin terus hidup didunia ini.
    Kalau Pn. Norma ada di Malaysia, sila hubungi En. Wong 012-2203667 untuk barang-barang yang diperlukan untuk mengamalkan Terapi Homa.

    Nobody
    Unknown
    Classified

    ReplyDelete

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998