My Dear Iman Zara : Planner Solid Food Baby

Sejak seminggu 2 ni memang sangat menggelabah. Sibuk search sana sini, cari info dan study.
Dah baca ulang kali pun rasa macam tak tau apa-apa lagi. 
Macam masih blur.
Adoii..Dah kenapa aku ni? 

Kepala asyik putar fikir nak mulakan dengan yang mana satu dahulu
Kalau mulakan yang ni bagus tak
Kalau mulakan yang tu bagus tak
Kalau yang instant boleh tak

Aih! Dia punya runsing mengalahkan nak jawab kertas Bahasa Malaysia masa SPM
Sudahnya nak bagi gambaran jelas terus buat benda ni
Nampak jelaslah sikit kat mata ni ha

Inilah bendanya yang merunsingkan saya seminggu 2 ni
Saya buat sendiri ni eih guna exel dengan merujuk sumber-sumber dan copy dari sumber-sumber jugak. :P
Harap jadual ni boleh membantu saya
Jadual ni cuma guide untuk 6 bulan. Nanti Cik Omel masuk 7 bulan, buatlah jadual lain.
Saya ni memang jenis perlukan jadual.
Macam-macam supplement saya ambil untuk makan. Shaklee dan Elken dan vit C sebagainya. 
So untuk mengelak saya terlepas makan dan makan ikut susunan saya buat jadual dan letak satu di pintu fridge dan satu di pejabat. 
Selain tu saya set alarm di enpon. Gila pelupa saya ni. Sebab tu saya kene buat reminder macam-macam.
Cik Omel tu 20 hb start makan. As ibu yang yang takde pengalaman haruslah gelabah kan.
Semalam paksa Pak Incek ke Jusco Equien Park untuk beli barang keperluan Cik Omel.
Haruslah jugak sangat excited sebab Cik Omel dah boleh makan.
Dalam kepala ni asyik terbayang macammana la rupanya Cik Omel tu makan.
Suka ke dia, luahkan ke?

Sebenarnya saya je yang gelabah plus excited. Orang lain ok je kot kan?? Hik hik hik. Kalau ada anon yang membaca tu, silalah kongsi info untuk saya ni eih.




Comments

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

Popular Posts