Aktivti Minggu Ini 28 September 2013

Last week memang minggu nak berehat
Taknak berholiday sesangat.

So minggu lepas adalah minggu pembersihan rumah
Mop, cuci lantai, cuci baju, buang habuk yang melekat di rumah
Seminggu 3 kali memang saya berkemas
Masa anak suami tidur, masa tu lah saya terbongkok - bongkok mengemas, mengelap dan mengemop apa yang patut. Termasuk cuci bilik air.
Saya jenis yang senak nampak rambut waimah selai bersepah atas lantai
Sakit mata. Rasa macam serabut rumah.
Sebab tu penat macammana sekali pun saya cuba kemas
Tapi seminggu 3 kali je yang termampu. Orang lain hari² mengemop lantai. Yg saya mampu hari² mesti lantai bersih, atas meja clear, dapur licin tak berminyak! Kalau tidak memang saya sengsara..

Amboi! Dah tercerita pasal pembersihan pulak.

Jadi minggu lepas apa aktiviti kami sekeluarga?

Cik Omel dapat BMW kaler pink. Hadiah dari ayah!

Turut sama family adik ke -3 di putrajaya
Kami tak merayau jauh
Setakat pukul² badminton kat taman di Shangrila Putrajaya depan parcel C
Keluarkan peluh sikit.


Comments

Popular Posts