Tuesday, 29 October 2013

Rukun Islam ke - 5

Ehsan Encik Google
Semoga bila tiba waktunya aku masih bernafas untuk menjejak kaki menunaikan rukun islam yang ke - 5
Tak aku nafikan, jiwa raga aku seperti sudah berada di sana. Aku belum pernah sampai ke Tanah Haram Mu Allah, tapi hatiku meronta-ronta ingin ke sana. Keinginan untuk ke rumah Mu tidak sama keinginan seperti holiday yang lain. Tidak! Tidak sama!

Rindu dan keinginan untuk menjejak kaki ke rumahMu mampu membuatkan aku menangis. Allahuakbar! Manisnya keinginan dan perasaan itu. 

Ya Allah! Panjangkanlah umur ibu bapa ku, suamiku dan anakku hingga tiba masanya kami seiring menjejak ke rumahMu. 

Ya Allah, Ya Tuhanku, Kau Maha Besar, Kaulah juga Yang Maha Mengetahui dari sekecil-kecil zarah, sehinggalah sebesar-besar perkara. Allahualam.


No comments:

Post a Comment

Anda memang awesome. Sebab itulah anda komen entry saya.

PENAFIAN @ DISCLAIMER

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di alenewphase.blogspot.com ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada alenewphase.blogspot.com. SEKIAN.

Adalah dimaklumkan sekali lagi apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998