Tipical Stupid Administrator


Ini adalah post lewat. Lama gak saya tak update blog sebab bz konon. Yup! Realy bz, tak main-main. Weekend dengan team building, pastu dengan deco! deco! deco! rumah lagi. Servey barang lagi. Penat bro..!! Tapi, bukan itu yang saya nak cerita. Ini yang saya nak lepaskan di SINI.

'Kalo jadik bos mesti kene garang, poyo, belagak nak mampus walau pun salah, boleh suka hati letakkan salah sendiri kat orang lain, buat arahan bangang dan tuduh orang ikut suka ati mak bapak dia baru lah nampak macho, kacak, hensem serta bergaya ke?'

Ini yang saya nak cakapkan. Sebelum ni ada entry saya pasal 'officer' kan? Lebih kurang halal la tu ceritanya. Saya nak tambah kenapa di zaman modern dan canggih ni masih ada tipikal stupid administrator? Yang pandai mengarah tapi tak reti buat kerja? Yang tau semua kerja siap tapi langsung takde idea di kepala hotak. Tiap kali tanya to get idea jawapannya ialah ' u buat dululah nanti saya tengok'. Hello! Bagi task with 0 guidlines. Dah tu pulak, pegang post besar tapi tak tau responsibility post yang dipegang. Anything task serah kat orang bawahan even task tu adalah task untuk level administrator above @ 'bos'!. Most important kene 'SIAP' dan ikut masa yag ditetapkan. Macammana nak siapkan task tu, langsung tak amik tau, tak mainkan peranan langsung. Paling hebat bila task yang sepatutnya hanya dilaksanakan oleh orang yang level officer ke atas tapi diletakkan dibawah tanggungjawab kerani ke hapa la. Senang cerita level pegawai ke bawah. Mana boleh?? Argh!! Analisis, servey, KPI, report, minit, dan bla-bla-bla tu sesuai untuk siapa? Hah!! Please la. Ini yang saya kata tipical stupid administrator. Saya fikir benda ni terjadi zaman 80-an je dulu. Sapa pandai kipas buntut bos, bodek bos sure dapat high mark. Sure kene defends kaw-kaw kalau kerja kene complain orang lain, even though kerja yang dibuat tu sumpah memang hampagas dan tak tau buat kerja dan boleh tolak kerja! Hah!! OMG...

Tolonglah!! Sedarlah orang-orang macam ni. Kat akhirat nanti dituntut amanah yang dipertanggungjawabkan. Boleh jawab ke??

Comments

Popular Posts